sábado, 4 de marzo de 2017

ITINERARIO EDUCATIVO-O NEOLÍTICO E IDADE DOS METAIS

Nivel: 6º de Educación Infantil

24 alumnos/as

O SER HUMANO NO NEOLÍTICO E NA IDADE DOS METAIS


Con motivo de relacionar as nosas aprendizaxes cun proxecto global definido pola Biblioteca Escolar decidimos centrarnos no estudo do ser humano na prehistoria.  Durante o primeiro trimestre focalizamos o estudo na época Paleolítca, continuando, parte do segundo trimestre na época do Neolítico e Idade dos Metais. De tal xeito que ao longo do itinerario definimos os seguintes obxectivos:

  • Fomentar a cooperación e a creatividade.
  • Adquirir sentido da iniciativa e o emprendemento.
  • Coñecer os rasgos principais do ser humano no Neolítico e Idade dos Metais.
  • Sensibilizar cara os grandes inventos e revolucións destas épocas que herdamos na actualidade.
  • Abrir o centro escolar como espazo de investigación.
  • Respectar e valorar as diferenzas entre sociedades e culturas.
  • Mellorar o nivel das Competencias Básicas.
  • Asociar aprendizaxes e poñelos en práctica.
  • Fomentar a capacidade de observación e análise.


ORGANIZACIÓN DA AULA

Aproveitamos a creación do recuncho de investigación, xa elaborado no anterior itinerario educativo, e compilamos diversos recursos que estaban relacionados co obxecto de estudo.


(@ospitinos BY-NC-SA)

Alén diso, continuamos coa división en equipos de traballo, e reorganizámolos en función dos seguintes criterios:


  • igualdade de xénero.
  • diversidade no aprendizaxe, fomentando a equidade de niveis.
  • evitar a conflictividade social.
  • recunchos establecidos na aula (zona de xogos, zona de arte, zona de quebracabezas, zona de construccións, estanterías, mobles de almacenamento, etc)
  • movilidade das personas dentro da aula

(@helgavr BY-NC-SA)

Non obstante, renomeamos a nomenclatura dos grupos, posto que tanto na época Neolítica como na Idade dos Metais, o ser  humano, ao ser sendentario, vive en aldeas ou pequenas comunidades. Deste modo, trasladamos dita organización social ás construccións arquitectónicas típicas destas épocas en Galicia, OS CASTROS

ELVIÑA, BAROÑA E BORNEIRO

(@ospitinos BY-NC-SA)


METODOLOXÍA


O enfoque que se pretendeu foi un enfoque didáctico baseado no TRABALLO COLABORATIVO E COOPERATIVO; de tal modo que, as actividades que a continuación se presentan foron desenvolvidas en gran grupo, pequeno grupo, por parellas ou de xeito indivudual, segundo as necesidades das mesmas.


TAREFAS

1.Creación dunha cabana ou choza, para incidir e reflexionar sobre o cambio de vivenda que se producíu nesta época, e sobre todo, entender que o ser humano pasar a ser SEDENTARIO, en contra do anterior: cazador e recolector.

(@ospitinos BY-NC-SA)

2. Analizamos o material do cal se dispón na escola e localizamos en Google Maps en que lugares se atopan Os Castros mais próximos á nosa escola ou emblemáticos, os cales, son os que dan nome aos nosos equipos.

(@ospitinos BY-NC-SA)


3. Analizamos como é a construcción dun Castro. Pensamos cal é o nome da nosa aldea e construímos a nosa choza en función do que observamos no material e recursos bibliográficos de estudo.

(@ospitinos BY-NC-SA)

(@ospitinos BY-NC-SA)

4.  Centrámonos nos elementos arqueolóxicos que foron atopados nos castros, tales como, escudos, espadas, cerámica, ferramentas, así como nas xoias e elementos de decoración, como eran os TORQUES:

(@ospitinos BY-NC-SA)


5. Tentamos ir de excursión ao CASTRO DE ELVIÑA, xa que é o mais próximo á nosa escola. Anteriormente da visita, localizámolo en Google Maps e reflexionamos sobre en que medio de transporte podemos ir ata el, canto tempo nos levaría, cal é o medio mais rápido e mais lento, que percorrido podemos seguir e a que distancia está do noso colexio.

(@ospitinos BY-NC-SA)


6. Por último, e para ligalo co seguinte itinerario educativo, HORTALIZAS E APEIROS DE LABRANZA, facemos fincapé nos inventos e descubrimentos que fixeron os seres humanos da época Neolítca e a Idades dos Metais, entre eles: a roda, a cerámica, o uso do metal, o tear, pero sobre todo, a AGRICULTURA E GANDERÍA.

(@ospitinos BY-NC-SA)

No hay comentarios:

Publicar un comentario